Hele 88 hadde funnet veien til historielagets møte 24. april. De kom med store forventninger til temaet Andreas Aase hadde valgt.

møtet 19 04 24 tema

Og Aase innfridde. På en liten time tok han oss med på en global tidsreise og satte europeisk historie inn i en svært interessant sammenheng. Han ga oss flere gode forklaringer på hvorfor Europa etter hvert ble ledende industrielt og økonomisk. Med stor entusiasme og god kontakt med forsamlingen formidlet han det omfattende historiske stoffet. Vi forstår godt at han er en populær foreleser på UiA. Og hvis dette ga mersmak, går det an å følge hans forelesninger i global historie i høstsemesteret.

møtet 19 04 24hjjs
Andreas Aase fikk blomster og historielagets temahefter av leder Tomas Lie.

Dette var siste møtet før sommeren, og naturlig nok ble det innledet med «No livnar det i lundar» og avsluttet med «Kom mai du skjønne milde». Innimellom var det som vanlig gode rundstykker, utlodning og opplesning ved Torfrid Nordal.

Til slutt minnet leder Tomas Lie om at museet har åpen kveld med omvisning tirsdag 14. mai kl. 18 til 21.

møtet 19 04 24 publ 2 600
88 fylte kirkekjelleren.

møtet 19 04 24 publ 1 600
God stemning også under trekningen ---

møtet 19 04 24 trekning
--- noe Reidar Omdal sørget for.

møtet 19 04 24 gevinst
Han som vant pleddet.